carolinamedc.blogg.se

1-årstårta med Babblarna

Kategori: Bakat

Idag var det Lillkillens kompis Lowes tur att kliva över till den andra sidan månadersstrecket och fylla 1 år! Hans mamma hade beställt en tårta med Lowes favoriter Babblarna på och självklart fixar jag det till dom :)
 
Resultatet blev faktiskt över förväntan och jag känner mig riktigt nöjd med hur den blev. Den var gjord med ljusa bottnar, fylld med färska jordgubbar, vaniljgrädde och vispad grädde. Jag spacklade den med ett tunt lager vaniljsmörkräm för att bevara marsipanen (som jag täckte tårtan med) så länge som möjligt. Babblarna och blommorna gjorde jag i sugarpaste som jag färgat in med geléfärg. Barntårtor kan vara en av de roligaste grejerna att göra med alla olika figurer och färger. En utmaning varje gång! :)
 
Hörde från Lowes mamma att dom var nöjda med tårtan och att den dessutom var väldigt god ;) I should know, jag provsmakade lite rester av det som blev över igår och den blev verkligen top notch, hehe! Riktigt somrigt smakade den och det passar ju nu när våren valde att överlämna till somaren redan efter några dagar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: