carolinamedc.blogg.se

Nykär <3

Kategori: Kärlek

Att man alltid älskar sina barn är ju ingen nyhet men vissa dagar blir den känslan lite extra stark, lite extra tydlig och klar. Vissa dagar känner jag mig som nykär i mina barn. Sällan båda samtidigt men känslan finns där, lika stark för båda fast vid olika tillfällen. Den känslan...den är värd så mycket!
 
Just igår hade jag en sån dag med Lillkillen. Känslorna liksom rusade i kroppen när jag såg på honom. Att tänka på att min kropp har byggt den där lilla människan...det blev lite överväldigande! Jag ville vara nära honom, ville göra allt med honom. Han var fantastisk hela tiden, till och med när han gnällde och grinade och bara ville hänga i mitt byxben för tänk, tänk att den där lilla varelsen tyr sig så till mig. Att han litar på att jag finns där, att han känner att vill vara nära, får vara nära. Han känner tröst i att sitta i mitt knä, han känner trygghet. Han känner trygghet i mig och jag kände mig bara lycklig och nyförälskad.
 

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Viktigt att ta tid och stanna upp och se sitt barn från det "speciella hållet"...Det ÄR en förmån att ha barn och en ovärderlig gåva.❤❤

    2013-05-25 | 12:22:31

Kommentera inlägget här: