carolinamedc.blogg.se

Det vankas kalas

Kategori: Bakat

På måndag fyller ju lillkillen ett år! Så sjukt att tiden gått så fort...kan inte ens tänka på det! I alla fall ,det vankas ju kalas och presenter och allt sånt där och jag får panik när det inte går som jag vill. Vi betsällde 1-årspresent från nätet och när vi fick hem den så var det flisor som gått ur lacken på den fina träbilbanan, hur trist liksom? Den ska vi skicka tillbaka föra tt få hem en ny, vilket betyder att han inte kommer få den på sin 1-årsdag. Vi kommer inte få bilder på när han öppnar den på sin 1-årsdag. Larvig grej att hänga upp sig på kanske men det är ju första födelsedagen, typ den viktigaste!!
 
Sen beställde vi också servetter från Icas webbshop för att dom inte fanns i nån av butikerna i närheten. Tror ni dom hunnit fram? Självklart inte! Så nu, dagen före kalaset måste vi ut på servettjakt, som att jag inte har typ 1000 andra grejer att fixa med. Tårtan ska läggas ihop, fler figurer ska modelleras, hade velat baka kakor men det kan jag ju glömma. Måste stryka kläder och tvätta kläder. Sen där emellan ska man helst hinna äta middag också, samt lägga två barn. Blir tokig på att stressa. Inför varje kalas ska man ta ledigt i minst två dagar. Båda föräldrarna så att man kan njuta av förberedelserna i stället för att bli tjurig när det inte blir som man (läs jag) önskat.
 
Har i alla fall hunnit färdigställa cakepopsen (så när som på rosetten runt pinnen) som vi ska ha. Blev två olika. En med citron/vit choklad och en med Oreos/mörk choklad. Citronpopsen blev myyycket goda! :) Så i bakväg har jag inget kvar nu eftersom jag övergett tanken på kakor dock måste ju tårtan läggas ihop som sagt. Ska ju bli våningstårta så egentligen är det två tårtor som vi ska mosa in i våran kyl som inte är anpassad för varken tårtbak eller kalas. Nej jag är inte alls bitter..ge mig ett större kök nu!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: